داکت کشی چیست؟ – بخش دوم

داکت کشی چیست؟ – بخش دوم

داکت کشی چیست؟

داکت کشی چیست؟ - بخش دوم

تعیین قیمت داکت کشی

مهمترین عامل تعیین کننده هزینه خدمات داکت کشی شبکه میزان و اندازه سایت پروژه می باشد. هرچه منطقه مورد نظر بزرگتر باشد، داکت بیشتری استفاده می شود و قیمت آن بیشتر می شود. البته نباید از این نکته غافل شد که درخواست کارفرمایان می تواند تا حد زیادی بر هزینه های داکت کشی شبکه تاثیر بگذارد. اهمیت کابل کشی استاندارد و مناسب در شرکت ها، سازمان ها و سازمان هایی که شبکه آنها مکانیزه است، اهمیت ویژه ای در عملکرد مناسب و بی نقص سازمان ایجاد می کند.

راه اندازی شبکه اصولی و استاندارد نقش فوق العاده مهمی در یکپارچگی و استانداردسازی شرکت ها دارد. اگر در ابتدای اجرا به صورت غیر اصولی انجام شود، در آینده ای نه چندان دور متحمل سنگینی به شرکت ها خواهند شد. برای جلوگیری از این مشکلات و ایرادات احتمالی حتما از افراد متخصص و مجرب برای داکت کشی و طراحی شبکه استفاده کنید.

نوع داکت کشی شبکه چیست؟

در شبکه های کامپیوتری مدل های مختلفی از داکت کشی داریم. مثلا داکت کشی دیوار یا داکت کشی سقفی هزینه های متفاوتی دارد. بسته به اینکه از کدام مدل داکت در پروژه استفاده شود، جدا از پرداخت هزینه بیشتر برای نوع داکت، هزینه نصب در محل نیز بیشتر است. به عنوان مثال، اجرای پچ پنل sftp بیشتر از utp هزینه دارد.

کانال کشی کابل شبکه

اکثر سیستم‌های کانال کابل اکسترود می‌شوند، به این معنی که هنگام عبور از دستگاه شکل‌دهی شکل می‌گیرند. مگر اینکه کانال کشی کابل به عنوان یک واحد سبک کانالی یک تکه شکل گرفته باشد، مانند بسیاری از کاربردهای کفپوش، سیستم کانال کشی کابل معمولی یک کاربرد دو تکه است. در این کاربردها، بریس یا گیره ای که پوشش واقعی کانال یا کابل را در جای خود نگه می دارد، به دیوار پیچ می شود یا توسط یک چسب با استحکام بالا که گیره را در جای خود نگه می دارد، محکم می شود.

چگونه با حداقل هزینه داکت کشی انجام دهیم؟

بارها دیده شده است که مدیران شرکت ها از پرداخت مبلغ مناسب برای طراحی و داکت کشی شبکه و کانال کشی خودداری می کردند. این کار باعث می شد در طی زمان باعث ایجاد هزینه های مالی و نگهداری سنگین و حتی در برخی موارد طراحی و داکت کشی مجدد شبکه همراه بوده است.

در مراحل داکت کشی شبکه به صورت ساختاریافته، از نظر استفاده از استانداردهای اولیه شبکه، متحمل هزینه های سنگین و غیرقابل پیش بینی نخواهید شد. هزینه اصلی شما در این نوع سازه در ابتدای کار است که نوع داکت کشی شبکه را طراحی و اجرا می کنید. در ادامه در صورت پرداخت هزینه صرفا برای نگهداری تجهیزات می باشد اما هزینه آن نسبت به استفاده از تجهیزات غیر استاندارد بسیار کمتر است.

هزینه خدمات داکت کشی چقدر است؟

تخمین هزینه داکت کشی بستگی به حجم و مساحت پروژه نصب داکت کشی و کانال کشی و ترانکینگ شبکه دارد. محل قرارگیری داکت ها که بین چندین واحد ساختمانی و در چه مختصاتی نسبت به یکدیگر دارد در تعیین قیمت نهایی داکت کشی موثر است. برای تخمین دقیق نرخ داکت کشی شبکه بایستی از پروژه بازدید شود. شما می توانید برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت داکت کشی با شرکت پیشگام رایانه تماس حاصل کنید.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید