داکت کشی چیست؟ – بخش اول

آخرین بروزرسانی 2023/01/20 at 04:45 ب.ظ

داکت کشی چیست؟ – بخش اول

داکت کشی چیست؟

داکت کشی چیست؟ - بخش اول

داکت یا مجرای کابل شکلی از محفظه برای مجموعه ای از کابل ها است که باید از یک منطقه ترافیکی مانند درگاه عبور کند یا بدون اینکه دیده شود از دیوار عبور کند. بسته به محیط و کاربرد مورد نظر، داکت کابل می تواند از تعدادی مواد ساخته شود. مواد از پلاستیک با هر رنگ گرفته تا فولاد ضد زنگ متغیر است.

استفاده از داکت کشی کابلی و مسیرهای کابل محبوبیت زیادی پیدا کرده است. زیرا بسیاری از مردم نمی خواهند اجرای کابل را در زیر کفپوش های موجود انجام دهند. علاوه بر این، در مواردی که روش کفپوش مورد استفاده جامد است، مانند کفپوش کاشی یا لمینت، اجرای کابل در زیر طبقات گزینه ای نیست. از سوی دیگر، کانال‌ها و مسیرهای کابل، هم در امتداد کف و هم در پایه‌های اتاق اجرا می‌شوند و به کابل اجازه می‌دهند تا از دید پنهان شود و از ترافیک پیاده محافظت شود.

کاربرد داکت کشی چیست؟

کانال کشی کابل یک سیستم حفاظت کابل کشی است که در آن کابل های شبکه و انواع دیگر کابل ها عبور می کند. داکت شبکه تا حد امکان بادوام و مقاوم در برابر ضربه طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که کابل ها در برابر آب و هوا و هر عامل خارجی دیگر محافظت می شوند.

موارد استفاده از داکت

استفاده های صنعتی از داکت کشی اجازه می دهد تا کابل هایی با طول های متعدد در مناطق پرترافیک بدون ایجاد خطر سفر اجرا شوند. در محیط‌های صنعتی، یک کانال کابلی اجازه می‌دهد تا کابل‌های زیادی که برای انواع مختلف شبکه‌ها ضروری هستند، اجرا شوند. آنها اغلب برای مانیتورهایی استفاده می شوند که به ترتیب روی هم اجرا می شوند. نمونه‌هایی که از کانال‌های کابلی استفاده می‌شود شامل سیستم‌های نظارت مدار بسته یا شبکه‌های رایانه‌ای است که به سرور یا به یکدیگر متصل شده‌اند تا به شیوه‌ای مبتنی بر شبکه کار کنند.

هزینه داکت کشی صنعتی

داکت کشی شبکه اجازه می‌دهد تا سیم‌ها بدون نیاز به اجرای کابل‌ها در داخل دیوارها و زیر کف‌های مختلف پنهان شوند. همچنین به کاربر این امکان را می دهد که از اجرای کابل ها یا سیستم سیم کشی از طریق سازه های سقفی یا کاشی های سقفی خودداری کند. همین مورد باعث می شود داکت کشی صنعتی هزینه های اجرای شبکه را کاهش دهد. به دلیل مسائل مربوط به کد ایمنی در مناطق خاص، اجرای کابل ها از طریق کف یا سقف یک گزینه قانونی در یک محیط صنعتی نیست، بنابراین کانال کشی کابل تنها گزینه مقرون به صرفه برای انتقال سیگنال به خروجی های متعدد است.

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید